کانال اسپیرال فرودگاهی
فرودگاه ها از نظر اندازه ، نوع و موقعیت طوری طراحی شده اند که حتما نیاز به تهویه هوا دارند.
مشخصه های اصلی سیستم های تهویه مطبوع و کانال اسپیرال به کار رفته در فرودگاه ها عبارتند از :
۱-سیستم کنترل باید بگونه ای طراحی شود که بتواند در هنگام تغییر تعداد افراد حاضر در فرودگاه بصورت هوشمند مقدار هوای در گردش و دمای آن را تغییر دهد . ۲-سیستم توزیع هوا بصورت منطقه ای باشد تا بتوان قسمت های مختلف فرودگاه را بصورت مجزا و مستقل از یکدیگر تهویه نمود. ۳-در فصول معتدل از هوای بیرون برای سرمایش استفاده شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. ۴- بجز در کاربری هایی که مقدار رطوبت باید دقیقا کنترل شود یک سیستم مناسب باید بتواند رطوبت نسبی را در کمتر یا برابر با ۵۰ درصد ثابت نگه دارد.
انواع مختلف کانال های اسپیرال از نظر متریال :
کانال های اسپیرال را می توان از متریال های گالوانیزه، استیل و آلومینیوم تولید کرد و همچنین قابلیت تولید از قطر ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیمتر و طول دلخواه را دارند
مزایای کانال های اسپیرال :
۱. مقرون به صرفه بودن ۲. نشتـی جـریــان کــم ۳. سهـولـت عـایـق کـاری ۴. نصـب و سـریـع و آسـان ۵. کاهش تعداد فلنج ها و ساپورت ها ۶. ایجاد صدای کم نسبت به کانال های چهارگوش ۷. استحکام بالاتر نسبت به کانال های گرد با درز طولی ۸. نمای زیبا و مدرن برای محیط هایی با طراحی اکسپوز ۹. توانایی تولید کانال به طول دلخواه و بدون محدودیت ۱۰. کاهش زمـان تحویل به دلیل پیش تولید و انبـار کردن ۱۱. توانایی تولید کانال از ورق با ضخامت کمتر به دلیل استحکام بالا ۱۲. کاهش اتلاف انرژی و افت فشار کمتر نسبت به کانال های مقاطع چهارگوش و فلکسیبل ۱۳. قابلیت ساخت از ورق های گالوانیزه، آلومینیوم، استنلس استیل بر اساس نوع کاربرد
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.